Jak vést porady? Poradí webinář

Také máte porady zdlouhavé a nudné? Přijde vám, že neúměrně dlouho řešíte věci, které se vás vůbec netýkají? Účastníci pionýrského webináře již tento problém (určitě) nemají.

V polovině února proběhl webinář na téma Vedení porad, vedl ho lektor Michal Horký. Vedoucím a dalším účastníkům poradil, jak zefektivnit porady, které jsou neodmyslitelnou součástí naší činnosti.

V úvodu webináře čekal účastníky brainstroming, který vytvořil myšlenkové podhoubí pro další práci. Na jeho základě pak na konci probíhala diskuze a na něj také reagoval lektor Michal Horký při samotné přednášce.

A jaké jsou tedy hlavní zásady pro vedení „dobré porady“?

Nastavte si pravidla

Tato pravidla si nastavte nejlépe před samotnou poradou a držte se jich v jejím průběhu. S pravidly hned na začátku seznamte všechny účastníky porady.

Nedělejte porady dlouhé

Raďte se ideálně vždy v takovém okruhu lidí, který zajímá probíraný obsah. Udělejte si radši dvě kratší porady, na níž se vždy sejdou jen ti, kterých se téma týká, než jednu dlouhou, kde bude téma mimo zájem většiny.

Nastavte si cíle

Přicházejte na poradu s jasnou představou toho, co se má řešit či s jakými informacemi chcete, aby lidé odcházeli.

Reflektujte své porady

Po poradě krátce zjistěte, co si lidé z porady odnášejí a jak moc je porada nudila. Tyto informace využijte ke zlepšení porad příštích.

Mějte někoho, kdo poradu řídí

Tento člověk by měl být spíše moderátorem, nikoliv hlavním řečníkem nebo hlavním tvůrcem myšlenek. Měl by dohlížet na to, aby se lidé tzv. nerozkecávali a porada se stále ubírala vpřed.

Dobrou polovinu webináře tvořila diskuze, při které lektor Michal společně s účastníky odpovídal na nejčastější otázky ohledně porad obecně nebo na konkrétní problémy, s nimiž se na svých poradách sami setkávají.

Pokud vás zajímá více, chcete znát podrobnosti včetně reakcí účastníků, podívejte se na záznam celého webináře zde: http://bit.ly/WebinarVedeniPorad

Ráďa