Facebook patří mezi nejstarší a nejpoužívanější sociální sítě. Troufám si říct, že dnešní mladá generace na facebooku tolik nefunguje, ale pořád tam v Česku najdete kolem 5,5 milionu uživatelů. Koho na facebooku hledat a oslovovat, jaké příspěvky tam budou mít největší úspěch a něco málo k jeho algoritmu, si povíme v dnešním článku.
Pár faktů na začátek
• Síť vznikla v roce 2004.
• Aktuálně na ní je cca tři miliardy uživatelů, v česku se jedná o cca 5,5 milionu.
• Majitelem je Mark Zuckerberg, který vlastní také např. Instagram a Whatsapp.
Cílová skupina
Už jsem zmiňovala, že se na facebooku pohybují převážně lidé ve věku 25 let a více. Ze světa mimo Pionýr se tedy jedná hlavně o rodiče, prarodiče, tetičky a strýčky. Z pionýrských řad tu najdeme věkovou kategorii 15 a více – tahle kategorie facebook využívá hlavně pro komunikaci s přáteli, aktivně sdílí jen výjimečně.
Co se obsahu pro naši cílovku týče, zajímá ji pravděpodobně to, jestli na nějaké fotce uvidí své dítě a jestli akce, kterou sdílíte, znamená, že tam mohou s dítětem vyrazit, případně ho tam nechat a užít si pár chvilek klidu. Facebook je také plný lidí, kteří chtějí sdílet svůj názor. Nebála bych se v příspěvcích ptát a konverzace podporovat.
Algoritmy
Kdo z vás běžně při sdílení příspěvků přemýšlí nad tím, co s ním udělá algoritmus? No, myslím, že nikdo, protože s algoritmy to není žádná legrace. Pokud otevřete vaši domovskou stránku aplikace, co tam vidíte? U mě jde převážně o pionýrské skupiny, stránky a lidi a sem tam někdo z rodiny. Někdy se mi facebook snaží podstrčit nějaký vtip nebo video, ale já už se přes rok snažím vyhledávat obsah pouze z výše uvedených a aktivně tyto nabídky zamítám. Ruku na srdce, to asi nebude váš případ a ani případ nikoho z naší cílovky. Co se tím snažím říct, je to, že váš příspěvek pravděpodobně bude utopený vlnou návrhů zábavného obsahu, kterému uživatel neodolá.
Co s tím? Pokud chcete s rodiči komunikovat a nemáte je naučené na to, aby vaši stránku sledovali, založte soukromou skupinu, ze které jim bude chodit upozornění. Postupně je při tom učte chodit na vaše stránky, tzn. příspěvky by měly být typu “Na stránce najdete fotky z akce“. To je ta nejjednodušší cesta, jak dávat info a přitom podporovat algoritmy tak, aby uživateli ukazovali vaši stránku.
Další věc, která algoritmy hodně podporuje je aktivita. Rozpoutejte komentáře pod příspěvkem, jen ať to lítá!
Natálie