Jak na výrobu propagačního plakátu

V našem posledním letošním příspěvku věnovanému propagaci si řekneme, jak má vypadat správný plakát. Které barvy k sobě ladí, které informace na něm nesmí chybět apod.

Které informace nesmíme zapomenout
→ Název skupiny
→ Logo Pionýra, případně také skupiny
→ Název akce
→ Datum akce
→ Místo konání
→ Krátký popis akce
→ Co s sebou mají mít účastníci
→ Kontakt na pořadatele

Vzhled plakátu – jak to dělat
Pokud si nejste jistí, jak plakát vytvořit, doporučuji využít program Canva, který nabízí mnoho šablon a návrhů, které lze pouze doupravit dle potřeby. Pokud dáváte přednost vlastní tvorbě, doporučuji držet se několika základních pravidel. Mezi ně například patří, že není dobré míchat několik tvarů dohromady. Použijte vždy buď zaoblené, nebo hranaté tvary. Míchání barev je malinko složitější problematika, i na to existuje jednoduchá pomůcka. Vezměte si k ruce kolo barev a tvořte kombinace tak, že využijete barvy vedle sebe nebo naproti sobě. Ty spolu vždy ladí.

Dojem značně ovlivňuje i kvalita fotografií, dbejte na to, aby byla vysoká. Pokud se rozhodnete přidat nějaké další prvky, snažte se, aby byly podobné – tzv. z jedné rodiny.

Vzhled plakátu – jak to nedělat
Vyhýbejte se bílému papíru s nudným textem, jedinou fotkou
a logem. Tato grafika nikoho nezaujme, nepůsobí profesionálně
a má spíše opačný než pozitivní dojem.

foto: pixabay.com

Dalším velkým problémem, se kterým se setkávám, je špatný výběr formátu textu – neladící fonty, nejasně zvýrazněné texty… Pak z toho často vzniká jen jeden velký velký chaos. Snažte se nevyužívat písma z jiných rodin, někdy méně je více. Zvýrazněný by měl být název akce, datum a kontakt.

Typy písem
Font = označení druhu písmen. Například font Calibri. Písma psaná kurzívou nebo tučně jistě znáte. Zajímavost – tučnost písem nemusí být vždy jen jedna. To, co může písma odlišovat je například také šířka znaků.

Do rodiny písem spadají všechny řezy jednoho typu písma. Mezi nejznámější rodiny patří Serif a Sans-serif. Serif (=patka) je například písmo Times New Roman. Toto písmo má “patičky”, které ho zaoblují. Sans-serif (=bez patky) je například Arial. Tato písma, jak je již zřejmé, patičku nemají.

Natálie