Pro vedoucí: První zkušenosti s novými odborkami

Ačkoliv jsou nové odborky teprve v začátcích, některé skupiny už je s příchodem nového školního roku zařadily do své činnosti. Co to pro ně znamenalo a jak to celé jejich vedoucí pojali?

Pro oddíl Antares z PS Pavučina byla prvotním impulsem k zavedení Odborek touha najít nějakou novou věc, kterou by mohli s dětmi v oddíle zkusit. Jak popisuje Verča Cejpková, nápad vznikl během prázdnin a už na prvních schůzkách děti do Odborek zasvětili. „Řekli jsme jim, že chceme, aby si každý jednu vybral a začal ji plnit. A už teď během výletu o víkendu v říjnu padaly názvy odborek, které by si kdo chtěl vybrat, i když zprvu koukaly trochu vyděšeně na množství textu,“ upřesňuje Verča, jak Odborky dětem představili, a doplňuje, že na výběr dali dětem ze všech a uvidí, které z nich se uchytí. Následně už ale prý bude plnění odborek na dobrovolné bázi. V budoucnu si pak děti budou moct přibrat další, vše ale bude záležet na tom, jak to bude celé fungovat.

S novými odborkami se seznámily například i děti z pražské 63. PS Sosna. Listovaly, vybíraly a první z nich už i zvolily, do které odbornosti se pustí.

I když v oddíle zatím ještě přesně neví, jak Odborky do života oddílu zakomponují, podle Verči se tomu budou snažit vyhradit dost času. „Záležet ale bude, jestli se nám podaří pomoct dětem s jejich plněním hned, když budou chtít, nebo třeba až na další schůzce,“ doplňuje.

A jaká byla reakce vedoucích? „Říkali proč ne, můžeme to prý zkusit,“ odpovídá Verča. Ona samotná se na práci s Odborkami těší, i když zatím je to dle jejích slov všechno teprve v začátcích a zatím nemají ani deníčky, do kterých by si děti mohly odborky zapisovat. 

Tirís